Jeszcze jakiś czas temu nikt nie pisał tekstów na komputerze. Można było to zrobić ręcznie, czy też na maszynie. Jednak postęp technologiczny jest ogromny, a dzisiejszy świat za najwyższą wartość uważa właśnie przepływ informacji. Pomaga nam w tym internet. Jednak co zrobić, aby w sieci szybko ktoś znalazł nasz tekst? Jak go pozycjonować?
Wykorzystuje się do tego meta tagi html. Są to znaczniki, które informują roboty wyszukiwarek o tym, jaka jest zawartość strony. Pomagają nam pozycjonować teksty, ale także ograniczać dostęp niepowołanym użytkownikom sieci.
Do meta tagów zalicza się znaczniki title, meta description i meta robots. Każdy z nich spełnia swoją istotną rolę. Pierwsze dotyczą samego tytułu. Składają się zazwyczaj z około 60-70 znaków (mogą być dłuższe, ale wtedy wyświetlana jest tylko część tytułu).
Meta description to opis strony. Wyświetla się pod tytułem. Nie ma on znaczącego znaczenia przy pozycjonowaniu, ale może zachęcić użytkownika do tego, aby zajrzał na naszą stronę. Natomiast znacznik meta robots informuję wyszukiwarkę o tym, jakie ma ona uprawnienia do odwiedzania strony, a także do jej indeksowania.